Jak jeść poza domem, kiedy jest się na diecie?

0
420
Jak jeść poza domem, kiedy jest się na diecie?

Spożywanie posiłków poza domem to jedna z przyczyn wzrostu ilości osób zmagających się z otyłością. Żywimy się w restauracjach czy też barach nie tylko z wygody, ale czasem lunche biznesowe to element naszej pracy. Poza tym spotkania z przyjaciółmi najlepiej smakują w dodatkowym towarzystwie jakie stanowi nie tylko dobra kawa, ale i pyszny obiad.

Główne zasady żywienia poza domem

1) Głównym problemem w stołowaniu się poza domem stanowią wielkości serwowanych potraw. Dobrym rozwiązaniem tej sytuacji będzie znalezienie w towarzystwie sojusznika, który tak samo jak Ty zaczął swoją przygodę ze zdrową dietą. Wtedy możecie zamówić jedno danie i poprosić kelnera o jego podział na dwa talerze. Jeśli jednak nie ma przy Tobie takiej osoby, zawsze możesz skorzystać z propozycji dań z menu dla dzieci. Porcje są wtedy mniejsze, a i cena bardziej przystępna.

2) Wyeliminuj dania zawierające tłuste mięsa, kremowe, zawiesiste sosy oraz zasmażki. Rozejrzyj się za potrawami składającymi się ze świeżych (lub gotowanych na parze) warzyw, owoców, pieczonych ryb czy też grillowanego drobiu.

3) Zwróć uwagę na skład dressingu podawanego do sałatki. Niestety, ale bardzo często jest on bogactwem tłuszczu oraz cukru. Żeby kontrolować jego ilość w sałatce, poproś o przyniesienie go w osobnym pojemniku. Zrezygnuj także z takich dodatków jak bekon, grzanki czy ser, gdyż są to produkty wysokokaloryczne i tak jak sosy obfitują w tłuszcz.

4) Uważaj na sposób obróbki jakiej jest poddane danie. Często w restauracjach niektóre produkty takie jak ryż czy makaron są smażone, a nie gotowane. Przed zamówieniem dania zawsze upewnij się w jaki sposób zostało ono przygotowane. Wybieraj zatem ziemniaki gotowane lub pieczone, a nie w postaci smażonych w głębokim tłuszczu frytek.

5) Deser jest często nieodzowną częścią wyjścia do restauracji. Dodatkowo, osoba nam towarzysząca też nie stroni od słodkości i na naszych oczach zajada się aromatycznym, pięknie prezentującym się ciastem. Ale jak z każdej sytuacji, tak i z tej można znaleźć wyjście. Zamów porcję świeżych owoców lub koktajl mleczny na ich bazie. Będzie to przekąska nie tylko sycąca ze względu na zawartość błonnika, ale i pozwoli „uciszyć” Twoją chęć na słodkości.

6) Jedz powoli. Informacja o najedzeniu dociera do Twojego mózgu dopiero po 20 minutach. Poświęć ten czas na rozsmakowywanie się.

7) Alkohol to „puste kalorie”, który na dodatek stymuluje Twój apetyt. Zrezygnuj z niego na korzyść wody, kawy czy też owocowej herbaty (oczywiście bez dodatku cukru).

Pamiętaj jednak, że najważniejsze jest właściwe nastawienie. Ciesz się zatem czasem spędzanym w gronie najbliższych, a nie poświęcaj go na analizowanie potraw, które mogłabyś zjeść nie będąc na diecie.

Więcej praktycznych porad o zdrowych sposobach żywienia znajdziesz u dietetyków Dietmap.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ