Jakie korzyści płyną z aktywności fizycznej?

0
327
Jakie korzyści płyną z aktywności fizycznej

W zdrowym ciele zdrowy duch – w tym powiedzeniu jest wiele prawdy. Zobacz, jakich korzyści dostarcza Ci aktywność fizyczna. Rusz się z kanapy i zacznij działać!

Po pierwsze: lepsza praca mózgu

Udowodniono, że aktywność fizyczna ma bezpośredni wpływ na funkcjonowanie mózgu, pobudzając neuroprzekaźniki. Jednym z nich jest dopamina, odpowiedzialna za układ nagrody, a więc ważny element procesu motywacji. Osoby, które regularnie uprawiają sport mają receptory zdecydowanie wrażliwsze na dopaminę, a tym samym większą szansę na pozytywny nastrój przez dłuższy czas. Kolejny neuroprzekaźnik – noradrenalina – odpowiedzialny jest za skupienie. On również jest odpowiednio pobudzany poprzez wysiłek fizyczny.

Po drugie: sprawna pamięć

Badania naukowe nie pozostawiają wątpliwości: ruch wpływa pozytywnie na sprawną pamięć, a także zachowanie jasności umysłu pomimo starzenia organizmu.

Po trzecie: redukcja napięć i stresów

Godzinne bieganie, szybszy spacer, ćwiczenia siłowe czy pływanie to doskonałe metody na zredukowanie nagromadzonego się w ciągu dnia stresu. Po skończonym wysiłku wprawdzie ciało odczuwa zmęczenie, ale otrzymuje również zastrzyk serotoniny, hormonu szczęścia. Po aktywności fizycznej mózgowi łatwiej skupić się na zadaniach, a samopoczucie ogólne zdecydowanie się poprawia. Po ćwiczeniach ciało i umysł czują się zdecydowanie lepiej. Czasami wystarczy spacer, jazda na rowerze czy taniec, aby poczuć różnicę.

Po czwarte: lepsza wydolność organizmu

Dzięki dotlenieniu organizmu może on pracować dłużej i wydajniej. Zwiększa się pojemność płuc, poprawia się też ukrwienie całego ciała. Szybsze są też przemiany metaboliczne. Wejście na czwarte piętro czy podbiegnięcie do autobusu nie sprawiają problemu osobom regularnie ćwiczącym.

Po piąte: zgubienie zbędnych kilogramów

Regularne ćwiczenia, najlepiej połączone z dietą i odpowiednimi suplementami (znajdziesz je w sklepie internetowym https://www.budujmase.pl/sklep/odzywki-bialkowe/), prowadzą do redukcji masy ciała i spalania tkanki tłuszczowej. Mięśnie stają się bardziej widoczne, a obwód w pasie mniejszy. Poprzez regularny trening można wyrzeźbić sylwetkę i wyglądać zdecydowanie lepiej, co przekłada się również na większą pewność siebie w kontaktach społecznych.

Po szóste: lepsza jakość snu

Łatwiejsze zasypianie i budzenie się pełnym energii wynika nie tylko z dotlenienia organizmu, ale również z redukcji napięcia i stresu. To z kolei ma bezpośrednie przełożenie na więcej energii i siły do działania każdego dnia.

Po siódme: profilaktyka zdrowotna

Sport jest jednym z najważniejszych elementów profilaktyki antynowotworowej. Zmniejsza ryzyko zachorowania na wiele rodzajów nowotworów, ale też dodaje sił do walki, gdy choroba ta już wystąpi.

Po ósme: zmniejszenie ryzyka chorób sercowo-naczyniowych

Układ sercowo-naczyniowy staje się silniejszy i bardziej wydolny. Warto więc wzmocnić mięsień sercowy przez regularną aktywność fizyczną. Warto przekonać się do wysiłku na poziomie co najmniej 40-60 minut każdego dnia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ