Najlepszy wybór na lato – aktywność na świeżym powietrzu

0
119

Zbliżające się wakacje oraz coraz ładniejsza pogoda zachęcają do wyjścia na świeże powietrze. Jest to zachęta zwłaszcza dla osób, które na co dzień ćwiczą np. jogę w domu. Można przecież zabrać strój gimnastyczny, przyda się gruba mata do ćwiczeń i dobry nastrój, i nie pozostaje nic innego jak ruszyć na jogę w plener i przy okazji się dotlenić.

Wybierz zajęcia zorganizowane

Coraz większą popularnością cieszą się zorganizowane ćwiczenia plenerowe. Większość dużych miast organizuje zajęcia jogi, pilatesu czy aerobiku w parkach. Zwykle są prowadzone przez doświadczonych trenerów, którzy po zajęciach mogą doradzić, a do tego są bezpłatne. Jedynym wymogiem jest zabranie grubej maty do ćwiczeń, odpowiedniego stroju i odpowiedniej ilości wody. Każdy z uczestników musi być bowiem wyposażony w swój indywidualny sprzęt. W samym Poznaniu zajęcia odbywają się w trzech różnych miejscach. Najpopularniejsze są zajęcia jogi w Parku Mickiewicza przy operze. Drugim miejscem jest Park Kasprowicza na Łazarzu tam poza jogą odbywa się też zumba. Dla osób mających najbliżej do ścisłego centrum najlepszą lokalizacją będzie Park Dąbrowskiego przy Starym Browarze. Zajęcia te poza walorem społecznym oraz oczywiście zdrowotnym mają jedną niewątpliwą zaletę – są bardzo tanie. Wejścia na zajęcia są darmowe, jedyny koszt jaki się ponosi to sprzęt. Strój gimnastyczny każdy w domu ma, wystarczą leginsy lub spodenki i top lub t-shirt. Jedyny wydatek to koszt maty. Dobra, gruba mata do ćwiczeń to koszt kilkudziesięciu złotych: https://be-active.pl/product-pol-116-Gruba-mata-do-cwiczen-fitness-YM03-HMS-10mm.html. Jednak jest to wydatek jednorazowy i po podzieleniu go przez liczbę zajęć wychodzi, że to dużo bardziej opłacalne niż karnet na siłownię czy basen.

Dopasuj ćwiczenia do siebie – słuchaj swojego ciała

Jeśli jednak woli się ćwiczenia indywidualne, czy to w domu czy we własnym ogrodzie, trenerzy polecają kilka rodzajów ćwiczeń. Potrzebna będzie gruba mata do ćwiczeń, małe hantle lub butelki wody (obciążenie zależy od zaawansowania), idealnie jeśli mamy dostęp do ławki. Na początek dobrze wybrać partie ciała, nad którymi chcemy popracować. Osobno wykonuje się ćwiczenia na plecy, osobno na brzuch a jeszcze inne na pośladki, do tego typu aktywności można wykorzystać właśnie grubą matę do ćwiczeń. Jeśli chodzi o wypracowanie kondycji, gibkości lub wzmocnić ciało należy wykonać jeszcze inne ćwiczenia, tutaj przyda się małe obciążenie. Każda partia mięśni pracuje osobno i ciężko wybrać ćwiczenia na wszystkie, chyba że pójdziemy na basen ewentualnie na rower. To dwie dyscypliny aktywizujące najwięcej partii mięśni. Należy pamiętać też o zaawansowaniu. Nie ma sensu brać na samym początku dużych obciążeń, bądź zbyt wymagających ćwiczeń, bo zamiast wymarzonego efektu nabawimy się wyłącznie zakwasów. W ćwiczeniach podstawowa zasada dla amatorów to – wszystko z umiarem, słuchaj swojego ciała.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułGorączka po szczepieniach
Następny artykułOsteopest plamisty mielony – cud natury
Redakcja ProHelvetia.pl
Tematyka prozdrowotna to nasza pasja. Kochamy zdrowo jeść, a sport pomaga nam odreagować od codziennego stresu. Mamy nadzieję, że choć trochę uda nam się zmienić Twoje nawyki :-)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ