Garść skutecznych sposobów na zwiększenie odporności

0
269
Dieta skutecznie wzmacnia odporność
fot. Pixabay.com

Budowanie odporności to proces. Przeprowadzony według planu i z głową da jednak wspaniałe efekty w postaci ochrony przed wirusami i bakteriami oraz wywoływanymi przez nie infekcjami lub skuteczniejszego radzenia sobie z nimi. Jak więc budować lub zwiększyć odporność, nie faszerując się przy tym środkami farmakologicznymi?

Przeczytaj też: http://www.and1.pl/5-sposobow-na-zwiekszenie-odpornosci/

Aktywność fizyczna w parze ze zdrową dietą wzmocnią układ odpornościowy

150 minut aktywności fizycznej tygodniowo to taki optymalny sposób na to, aby zachować dobrą kondycję, nie przetrenować się, a jednocześnie wesprzeć układ immunologiczny w jego codziennej pracy. Pula jest tutaj szeroka. Znajdzie się coś zarówno dla tych, którzy wysiłkowych sportów nie lubią – marsze, marszobiegi, nordic walking, jak i dla tych, którzy uwielbiają się zmęczyć. Bieganie, pływanie, jazda rowerem to tylko niektóre z przykładów aktywności, jakie warto uprawiać, aby dbać o układ odpornościowy.

Zdrowa, dobrze zbilansowana dieta, bogata w białko, węglowodany złożone, dobre tłuszcze, witaminy i minerały to podstawa naszego funkcjonowania. Nic więc dziwnego, że taka dieta jest też niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Zwłaszcza, że ogromny wpływ na jego stan ma kondycja naszych jelit. Często mówi się o tym, że odporność pochodzi właśnie z jelit, dlatego nic dziwnego, że to, co jemy, decyduje również o tym, jak bronimy się przed bakteriami i wirusami. Dlatego też warto jadłospis wzbogacić o warzywa, kiszonki, jogurty naturalne, zawierające bakterie probiotyczne, wspierające pracę jelit, czosnek, który chroni przed infekcjami.

Regeneracja, odpoczynek i sen wspierają działanie układu odpornościowego

Układ odpornościowy ma największe szanse na obronę przed infekcjami wówczas, gdy cały organizm jest dobrze zregenerowany i wypoczęty. Tutaj więc ogromną rolę odgrywa sen. Choć każdy z nas sam najlepiej wie, jak długo potrzebuje spać, aby czuć się wypoczętym, minimalna ilość snu to 7 godzin. Warto również, aby głowę przykładać do poduszki regularnie, codziennie o tych samych porach. Układowi immunologicznemu nie służą zarwane z powodu dobrego serialu nocki. Należy również pamiętać o tym, że pomieszczenie, w którym śpimy, powinno sprzyjać dobremu spaniu. Sypialnia musi być więc regularnie wietrzona, a powietrze w niej nie może być zbyt suche. Wówczas możemy mieć gwarancję, że obudzimy się wyspani.

Zobacz też: http://www.zrodlozdrowia.pl/czym-skutkuje-brak-ruchu-i-aktywnosci-fizycznej/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ