Franczyza to system, który zdobywa ostatnio popularność. Wspiera ona sieci, które pragną działać w obrębie danego regionu – kraju, państwa, kontynentu. Łączy założenia lokalnego biznesu z renomą wielkiej korporacji. Czy w Polsce ma to sens? Przyjrzyjmy się sieci Żabka.
Czym są sklepy Żabka – franczyza skuteczna jak mało która
Żabka działa na polskim rynku od wielu lat. Przez ten okres zdobyła nie tylko zainteresowanie klientów unikatową stylistyką, ale także zaufanie wysoką jakością. Żabkę kojarzy 97% Polaków. To rewelacyjny wynik, który nie zaskakuje. Firma otworzyła aż 6 000 placówek. Znajdziemy je w każdym dużym mieście, a także wielu mniejszych miejscowościach. Żabka jest sklepem typu convenience store – to model znany z USA i Japonii. Polega to na tym, że w jednym lokalu możemy załatwić wiele podstawowych spraw – opłacić podatki, kupić bilet, napić się kawy. W przypadku marki Żabka skupia się to jednak na trzech podstawowych usługach. Pierwszą z nich jest sklep Żabka – w lokalu mamy dostęp do różnych produktów, często unikatowych dla sieci, które mają zapewnić nam wsparcie w każdej sytuacji. Podstawowe kosmetyki, napoje, nabiał – to wszystko bez problemu znajdziemy na półkach w każdej Żabce. By jednak zdobyć miano convenience store, Żabka musi nam zaoferować więcej – i to robi. Możemy napić się kawy w Żabka Cafe, a także skosztować ciepłego posiłku – hamburgera, hot-doga i innej smacznej przekąski. Żabka to także placówka pocztowa. Dostarczane są do niej paczki z różnych sieci kurierskich. By skorzystać z tej funkcjonalności, wystarczy dobrać odpowiednią opcję przy zamówieniu. Zakupy ze sklepów e-commerce bez problemu odbierzemy w najbliższej Żabce, nie ma konieczności chodzenia na pocztę. Jak widać, Żabka to sklep od wszystkiego. By prowadzić sklep od wszystkiego, potrzebny jest zarządca od wszystkiego, prawda?
Franczyza Żabka – czy warto zostać franczyzobiorcą?
By sieć mogła zapewnić wysoką jakość usług we wszystkich tych aspektach, potrzebna jest wykwalifikowana kadra. Jednak mowa tu nie tylko o samych pracownikach, ale także o franczyzobiorcy – osobie, która będzie odpowiedzialna za zatowarowanie sklepu, prowadzenie placówki od strony finansowej i działanie w kierunku rozwoju sprzedaży. Jak to jednak działa konkretnie, czym wyróżnia się sklep Żabka? Franczyza stawia wymagania przed potencjalnymi kandydatami – trzeba mieć w sobie cechy prawdziwego przedsiębiorcy. Żabka oferuje szanse na rozwój – wsparcie ekspertów, szybkie kursy, nie stawia wysokich barier wejścia. Potencjalny franczyzobiorca musi wyłożyć na stół 5 000 złotych – to kwota rozruchowa – i może zabierać się za zarządzanie.
Franczyza Żabka – czy warto postawić na współpracę z siecią? Jakie cechy ma franczyzobiorca?
Jeśli decydujemy się na współpracę franczyzową, nie możemy zapominać o kluczowych kwestiach. Nie jest to praca dla osób, które nie czują się pewnie w pracy z ludźmi. Jako franczyzobiorca często musimy podejmować ważne decyzje i kierować całym zespołem. By móc to robić, musimy znajdować w sobie pokłady siły i odwagi. Jeśli jednak mamy w sobie chęć rozwijania zdolności przywódczych – może to być propozycja dla nas. Szczególnie gdy wybierzemy sobie za partnera tak dużego gracza jak Żabka. Franczyza musi przede wszystkim oferować nam dogodny wizerunek placówki. Sieć Żabka rozpoznawana jest przez aż 97% Polaków. To rewelacyjny wynik, dzięki któremu łatwiej nam zachęcić kolejnych klientów. Kojarzą oni szyld, znają ofertę – odwiedzają nas dosyć często. Im częściej nas odwiedzają, tym więcej my zarobimy.